lunes, 23 de marzo de 2009

A Vía Escondida (PR-G 68)

Datos técnicos:
Lugar: Viascón (Cotobade)
Distancia: 17 km
Duración: 4 h 15'
Dificultad: baja
Percorrido: N-541 Viascón, carballeira da Portela, ponte de San Xián, carballeira de Carbalinchán, ponte de Rexedoiro, muíño Bouza do Mogo, ponte de San Xián, piscina fluvial de Cabanelas, Muíño Novo, desvío aos petróglifos das Coutadas, fonte de Natoal, miradoiro do Coto de Ramalloso, bosquete, petróglifo de Laxes, Ponte-Atalaia, Fonteseca, río Lérez, A Igrexa, carballeira das Portela e N-541 Viascón.
Accesos: Na N-541 en dirección Pontevedra-Ourense, pouco antes da encrucillada de Viascón á dereita. A ruta comeza nun lugar próximo á cafetería-restaurante Casa Manolo.

A ruta discorre na súa maior parte por sendeiros á beira do río e algunhas pistas forestais.
Desde a carballeira de Carbalinchán e en concreto desde Coto das Mos ou Coto da Bouza de Mogo, formados por rochedos impresionantes, aprécianse unhas fermosas vistas da parroquia de Viascón.
A partir do muíño Bouza do Mogo, o camiño segue unha extraordinaria paraxe bordeando o río Cabanelas. Auga e muíños (Mallo, Reboredo, Veiga...) forman unha fermosa paisaxe onde gozar de pozas e regueiros.
Outra vez na ponte San Xián, a senda segue paralela ao río augas arriba. Entre unha rica vexetación de ribeira aparecen os muíños de Abaixo, Chachopo, de Arriba, a Casa da Alvariza e o muíño de Aceñas de Abaixo, sendo este último un dos máis interesantes polo seu estado de conservación.
Na aldea de Cabanelas pódese visitar a Praza do Quinteiro coa súa fonte, lavadoiro e numerosos hórreos cunha arquitectura artesanal destacada.
Complétase o percorrido visitando os muíños Aceñas de Arriba e Novo. Continúase un breve tramo pola estrada comarcal en dirección a Carballedo para ascender cara ó Coto de Castro e gozar dunha excelente panorámica.

Tras a visita aos petróglifos de Laxes, a senda regresa cara á nacional e Viascón, continuando a través dun pequeno sendeiro circular que enlaza outra vez co eixe principal. Esta ampliación do sendeiro visita os muíños de Fonteseca, Barbeitos, o Muíño Grande no río Lérez e, finalmente, a casa reitoral e cruceiro na Igrexa.Está ruta que es el PRG-68 está catalogada con el nombre de Viascón, La Vía escondida. Viascón es una parroquia pontevedresa perteneciente al ayuntamiento de Cotobade. Lo de La vía escondida me imagino que es un juego de palabras aprovechando la facilidad que le da el nombre de esta localidad. Esta ruta ya la hemos hecho varias veces y hasta de noche tituladaViascón bajo las estrellas, como puede comprobarse en nuestra entrada de noviembre del 2007.
En esta ocasión hemos repetido la ruta de día, claro, pero la traemos de nuevo aquí porque nos ha llamado la atención el perfecto estado en que se encuentra esta ruta, cuyo mantenimiento corre a cargo de la Asociación de veciños O Agro, a quien expresamos desde aquí nuestro sincero reconocimiento y profunda gratitud.
Por eso le llamamos hoy La vía descubierta. Todo el recorrido está marcado con señales nítidas y claras y postes indicadores que orientan sobre los sitios interesantes. La ruta es transitable en su totalidad a pesar de la cantidad de agua que ace en estos días. En fin, es reconfortante encontrar una organización como la citada que se preocupa de mantener una ruta como esta en tan buenas condicones. Nuestra felicitación más sincera. Ojalá cunda el ejemplo y sean imitados por otros que han sido descatalogados por la Federación gallega por falta de mantenimiento.
Animamos a los aficionados a que se acerquen hasta aquí y disfruten de este recorrido en la seguridad de que no saldrán defraudados.

3 comentarios:

  1. Es la ruta mejor señalizada que hemos hecho. A pesar de tener tramos de pistas, la mayor parte del recorrido es por corredoiras.
    También te encuentras a lo largo del recorrido con paneles de situación, vamos, que no te pierdes ni queriendo...

    ResponderEliminar
  2. Hola,
    Ya tenemos dorsal 245 & 246, Quien se apunta a la andaina? rita

    ResponderEliminar
  3. Felicidades a la gestora de su mantenimiento. Parte de la ruta (la parte sur) Viascon, Cabanelas e Iglesia, la hicimos el 26.2.2011 el grupo de Pol, Carlos y Saborido. El único pero............ que en algunos cruces falta señal y tienes que caminar un rato en cada una de las pistas que lo componen para saber cual de las pistas es la correcta. Mas y mejor señalizaciones en los cruces. Por lo demás muy bonita, bien cuidada y muy bien señalizada en el resto, excepto la salvedad anterior.

    ResponderEliminar